[Lounge] MAA - Rumors, Pax numbers, Chat

Rumors, pax numbers, or just a chat about aviation related stuff. English and Dutch posts are allowed.
Limburgwiki
MST-Aviation Member

Re: [Lounge] MAA - Rumors, Pax numbers, Chat

Postby Limburgwiki » 11 Oct 2017, 09:42

Zoals eerder al werd gezegd, zonder aanpassingen kan er niet heel veel meer bij op korte termijn, of dit gemiste kansen zijn? 12 x per week een ABC erbij zou volgens mij logistiek en operationeel met de huidige infra en capaciteit problemen opleveren. Beter investeren in de toekomst en dan verder bouwen aan het aantal vliegbewegingen.

Lakenees
MST-Aviation Member

Postby Lakenees » 11 Oct 2017, 10:16

Limburgwiki wrote:Zoals eerder al werd gezegd, zonder aanpassingen kan er niet heel veel meer bij op korte termijn, of dit gemiste kansen zijn? 12 x per week een ABC erbij zou volgens mij logistiek en operationeel met de huidige infra en capaciteit problemen opleveren. Beter investeren in de toekomst en dan verder bouwen aan het aantal vliegbewegingen.

Roeven gaf eerder aan, van de vluchten die in Schiphol geschrapt dienen te worden, met een beetje moeite er 25 over te kunnen nemen. Ook op korte termijn zou er dus nog wel wat mogelijk moeten zijn. Ik denk alleen dat het nieuwe luchthavenbesluit te laat komt om te kunnen profiteren van de situatie op Schiphol.

Siem
MST-Aviation Member

Postby Siem » 12 Oct 2017, 09:40

Siem wrote:
Limburgwiki wrote:Een ding wat vrijwel zeker is dat begin december de volledige lengte gebruikt kan/mag worden.

Voor het warehouse is al een omgevingsvergunning aangevraagd, ik verwacht dat op zn vroegst voorjaar van 2018 pas begonnen kan worden met de aanleg van de nieuwe opstelplaatsen op delta.
Betreft dat de vergunning "Portugallaan 11, 6199 AP te Maastricht-Airport, het uitbreiden van de cargoloods met een overdekte laad- en losplaats (Ingediend 1 september 2017, zaaknummer 2017090069)"? Ik had altijd begrepen dat er nog een zo'n loods neergezet zou worden op termijn, maar dit klinkt kleinschaliger? Of gaat het hier om twee verschillende zaken?
Omgevingsvergunning is verleend :)

Limburgwiki
MST-Aviation Member

Postby Limburgwiki » 12 Oct 2017, 09:53

Loods, officieel een warehouse dat wordt gebouwd heeft een gelijke vloeroppervlakte dan de reeds gebouwde fase 1. Waarschijnlijk wordt het gezien als uitbreiding omdat deze met fase 1 wordt gekoppeld.
Belangrijk is nu dat men snel kan beginnen, een ook spoedig een aanvraag wordt gedaan voor uitbreiding van de vliegtuig opstel plaatsen.

Return to “MST-Aviation Lounge”